الأربعاء، 30 يونيو 2010

الدرس الاول ما هو الربح الالكترونى

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أولا احب ارحببيكم فى مدونتكم
$$ فلوسك $$ اسهل طريقة للربح من الانترنت $$


ملحوووظه
كل حاجه هنا ببلاش مش هنطلب منك تدفع اى فلوس عشان اى حاجه
ومفيش اى خطوه بتعملها تخليك تخسر فلوس
ولا حتى فى المراحل الجايه
يبقى تحاول تسمع وكدا كدا مش هتخسر




نبدأ بقى النهارده نتكلم عن شوية اسئله بتدور فى دماغ اى حد هينور فى المدونه وهى :
1- ايه اهداف المدونه ؟
1- الربح من على الانترنت وهقولك ازاى انت كمان تعمل كدا .
2- تعليم الناس ازاى تربح من على الانترنت لانى لما اعلمهم هيخلونى اكسب ( ازاى ) بردوا اصبر معايا وانت هتعرف .

يعنى الخلاصه انا عايز اكسب عشان كدا فاتح المدونه تماااام هو دا اللى انا عايزه .

2- انا هستفيد ايه لما افتح المدونه دى ؟
احب اقولك هتستفيد كتييير
1- هنعرف يعنى ايه ربح من الانترنت .
2- هنعرف ازاى نكسب من الانترنت .
3- ازاى نفتح حساب بنكى على النت .
وحجات كتير لزوم الشغل

نرجع بقى لموضوع حلقتنا النهارده ما هو الربح الالكترونى
وهل هناك ربح الكترونى ام هو نصب ؟؟؟

نبدأ نتلكم عن اكتر حاجه بتشغل بال اى حد عايز يخش الحوار دا ومتررد

وهى انه حاسس ان الموضوع نصب

احب اقوله لا فى حاجه اسمها فلوس بجد ممكن تكسبها من النت

وفى نفس الوقت سعات بعض المواقع بتنصب على الناس بس مع بعض هنشتغل مع الشركات المحترمه بس والموضوع زيه زى اى تجاره فى الدنيا فيها ناس بتنصب وناس لا .

انا ايه يضمن لى ان انت مش نصاب
سؤال وجيه اللى يضمن دا انى شخص بيدور على الربح زيك مش شركه بتقولك اعمل كذا وانا هديك كذا انا بقولك تعالى نعمل مع بعض
1 2 3 عشان بعدها انا وانت هنكسب مع بعض فلوس


نتكلم بقى عن ايه انواع الربح من الانترنت
1- جوجل ادسنس :
هو عباره عن انك بتتفق مع جوجل تحط اعلانات فى موقعك الشخصى ولو حد فتح الاعلانات دى تكسب فلوس يا عم .
وهعرفك ازاى يبقى عندك موقع وببلاش

2- مواقع الضغط :
هى مواقع تشترك بها لتشاهد اعلانات تضغط عليها لمده معينه 30 ثانيه مثلا وبعد كدا بيبقى فى رصيدك فلوس.

وفى طرق تانيه بس هنركز مع دوول فى البدايه

كدا يبقى عرفنا ايه الربح وبيكون ازاى
المره الجايه هنعرف ازاى :
* نشترك فى بنك الكترونى عشان الفلوس اللى نكسبها نحولها ليه من المواقع التانيه ووقت ما نحتاج نسحبها نسحبها .
* هنبدا مع اول موقع ربح وازاى نشترك عليه وازاى نفتح الاعلانات وازاى نعرف رصيدنا وكله بالتفصيل .


كفايه كدا النهارده واى استفسارات انا تحت امركم رسائل او كومنتات


والسلام ختام
استودعكم الله





هناك تعليقان (2):

  1. أزال أحد مشرفي المدونة هذا التعليق.

    ردحذف
  2. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
    اين باقى الموضوع

    ردحذف